Przedszkole zapewnia
bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę
od godziny 8.00 do godziny 13.00
Podstawa programowa jest realizowana w ciągu całego dnia
Organizacja zabawy, nauki i wypoczynku oparta jest na rytmie dnia, czyli powtarzających się systematycznie fazach, które pozwalają dziecku na stopniowe zrozumienie pojęcia czasu i organizacji oraz dają poczucie bezpieczeństwa
i spokoju, zapewniając mu zdrowy rozwój.
6:30‐8:00
- Schodzenie się dzieci – w zależności od godzin pracy oddziału – w grupach połączonych;
- Zabawy dowolne według zainteresowań lub inspirowane przez nauczycieli o charakterze indywidualnym lub
w zespołach, gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję;
- Zabawy integrujące grupę, służące kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci, zgodne funkcjonowanie
w zabawie;
- Praca z książką – pobudzanie do wypowiedzi na podstawie ilustracji, opowiadanie historyjek obrazkowych;
- Praca z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi, praca indywidualna i grupowa – działania wspierające rozwój dziecka.
8:00‐8:30
- Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne;
- Zabawy integracyjne i muzyczno-ruchowe;
- Zabawy ortofoniczne, artykulacyjne, emisyjne, ćwiczenia oddechowe, słuchowe, wzrokowe, manualne itp.;
- Czynności higieniczne, samoobsługowe oraz porządkowe – przygotowanie do posiłku.
8:30‐9:00 I śniadanie
9:00‐10:00
- Zajęcia dydaktyczne wspierające całościowy rozwój dziecka realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, w formie zajęć z całą grupą, w sali przedszkolnej lub na powietrzu.
10:00‐11:15
- Zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym, prace porządkowo‐ogrodnicze, spacery i wycieczki;
- Zajęcia ruchowe, gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka;
- Gry i zabawy ruchowe w sali w przypadku złych warunków atmosferycznych;
- Zajęcia dodatkowe – język angielski;
- Czynności higieniczne, samoobsługowe oraz porządkowe – przygotowanie do posiłku.
11:15‐11:45 II śniadanie
11:45‐13:30
- Zabawa swobodna dzieci w sali lub ogrodzie przedszkolnym, tworzenie warunków do spontanicznej
i zorganizowanej aktywności;
- Praca indywidualna – działania wspierające rozwój dziecka;
- Gry i zabawy ruchowe, manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, integracyjne, inne w kącikach zainteresowań;
- Zajęcia dodatkowe – religia;
- Zajęcia dodatkowe – rytmika;
- Czynności higieniczne, samoobsługowe oraz porządkowe - przygotowanie do posiłku.
13:30‐14:00 Obiad
14:00‐14:15
- Zabawy relaksacyjne - odpoczynek dzieci, słuchanie muzyki poważnej, relaksacyjnej, bajkoterapia – słuchanie opowiadań nauczycielki na podstawie literatury dziecięcej i terapeutycznej;
- Zajęcia dodatkowe – religia;
- Zajęcia dodatkowe – rytmika.
14:15‐17:00
- Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania – indywidualna praca z dziećmi;
- Zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub/i zabawy swobodne w sali;
- Zabawy wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne w kącikach zainteresowań;
- Czynności higieniczne, samoobsługowe oraz porządkowe;
- Rozchodzenie się dzieci – w grupach połączonych.